Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady, pan Kozak, stwierdzając obecność 18 radnych na 21. Powitał burmistrza, jego zastępcę oraz kierowników wydziałów.
Rada przystąpiła do przyjęcia protokołu z sesji z dnia 29 października 2024. Zgłoszono brak zastrzeżeń, a przewodniczący podkreślił konieczność publikacji nagrań z sesji. Protokół został jednogłośnie przyjęty.
Radni zapoznali się z projektem uchwały zmieniającej budżet gminy. Komisja budżetu i finansów pozytywnie zaopiniowała projekt. Uchwała została przegłosowana i przyjęta stosunkiem głosów 18 za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się.
Rada przeszła do projektu uchwały dotyczącej zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Po pozytywnej opinii komisji, uchwała została przyjęta 19 głosami za.
Przedstawiono projekt uchwały dotyczący stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień. Uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez komisję i przyjęta jednogłośnie (16 za).
Radni zapoznali się z projektem uchwały w sprawie wysokości stawek podatku od środków transportowych. Uchwała została przyjęta stosunkiem głosów 19 za.
Uchwała dotycząca wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi została pozytywnie zaopiniowana i przyjęta jednogłośnie.
Rada przeszła do projektu uchwały w sprawie dotacji na prace konserwatorskie. Uchwała została przyjęta 19 głosami za.
Uchwała dotycząca zatwierdzenia sprawozdania komisji rewizyjnej została przyjęta jednogłośnie.
Rada rozpatrzyła skargę w sprawie działalności gminy. Uznano skargę za bezzasadną, co zostało przegłosowane i przyjęte 19 głosami za.
Przedstawiono informację o stanie realizacji zadań oświatowych w gminie, która została przyjęta do wiadomości.
Burmistrz przedstawił informacje dotyczące oświadczeń majątkowych, które również zostały przyjęte do wiadomości.
Radni zgłosili interpelacje dotyczące m.in. ustawienia wiaty przystankowej, przycięcia krzewów oraz montażu tablic z prędkością. Burmistrz zobowiązał się do odpowiedzi na zgłoszone problemy.
W ramach spraw różnych poruszono kwestie bezpieczeństwa na drogach oraz transportu ciężkiego przez miasto. Radni zaproponowali spotkanie z przedstawicielami powiatu w celu omówienia problemów związanych z ruchem drogowym.
Obrady zakończono o godzinie 14:43. Przewodniczący podziękował wszystkim za uczestnictwo i zaangażowanie.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.