Przewodniczący otworzył X sesję Rady Miejskiej w Jaworze, stwierdzając obecność 21 radnych, co umożliwia podejmowanie prawomocnych uchwał. Przywitał obecnych, w tym burmistrza oraz naczelników wydziałów.
Przewodniczący poinformował o objęciu mandatu przez Piotra Pawła Sawickiego, który złożył ślubowanie. Radni przyjęli go z aplauzem.
Radni mieli pytania dotyczące protokołu z poprzedniej sesji. Radna Anna Kozak poruszyła kwestię wyłączenia jawności fragmentu sesji, co według niej naruszało przepisy. W związku z tym, postanowiono nie przyjmować protokołu w tej sesji i uzupełnić go o wystąpienia radnych na następnej sesji.
Przedstawiono projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu. Komisja budżetu i finansów pozytywnie zaopiniowała projekt. Radny Zawada zadał pytania dotyczące przeznaczenia dotacji na klaster mądrej energii. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Podobnie jak w przypadku poprzedniego projektu, uchwała o zmianie wieloletniej prognozy finansowej została pozytywnie zaopiniowana przez komisję. Przyjęto ją jednogłośnie.
Radny Grzegorz Olszewski został wybrany do komisji rewizyjnej. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Na wiceprzewodniczącego został wybrany radny Damian Kuć. Uchwała przeszła stosunkiem głosów 12 za i 9 przeciw.
Radny Damian Kuć również wyraził zgodę na pracę w komisji budżetu i finansów. Uchwała została przyjęta.
Na przewodniczącego komisji porządku publicznego został wybrany radny Paweł Sawicki. Uchwała przeszła jednogłośnie.
Radny Sawicki zgłosił kandydaturę Krystyny Ostapiuk na członka komisji. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Na przewodniczącego doraźnej komisji statutowej wybrano radnego Szymona Pawlinow. Uchwała przeszła jednogłośnie.
Radni zgłosili szereg interpelacji dotyczących m.in. oświetlenia ulic, stanu dróg i budynków publicznych. Burmistrz zobowiązał się do udzielenia odpowiedzi na zgłoszone pytania w formie pisemnej.
Radna Kalinowska poruszyła temat stanu mostów w parku oraz ich rewitalizacji. Radny Zawada dopytywał o prace związane z kanalizacją. Burmistrz zapewnił, że prace będą kontynuowane i że gmina stara się o dodatkowe fundusze na realizację projektów.
Przewodniczący zamknął sesję, dziękując wszystkim za udział. Obrady zakończono o godzinie 13:27.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.